onsdag 27 februari 2008

Jag hittade två tidskrifter

Idag tror jag att det kan ha varit så att en "högre makt" försökte kommunicera med mig, eller att någon/något i alla fall försökte ge mig ett tecken. Det hela var dock inte så dramatiskt som jag här försöker påskina; jag ska berätta för er vad som hände. Det började med att jag på tunnelbanan satt snett mittemot en välklädd man. Denne man såg ut att vara i trettioårsåldern och pratade engelska med amerikansk accent med sin kamrat, inget konstigt med det. Det anmärkningsvärda med denna unge man var dock att han hade en namnskylt på sin jacka (eller om det var på kavajen?) där det stod "Äldste Hawkins". Han var alltså medlem av något frikyrkligt samfund, och eftersom jag har vad som skulle kunna beskivas som en näst intill sjuklig besatthet, eller i alla fall mycket djup fascination för, frikyrkliga samfund och medlemmar av sådana, så blev jag lite "till mig" och kunde inte koncentrera mig på min bok, utan tjuvlyssnade i stället på deras samtal. (De pratade om en oregerlig hund som han, "Äldste Hawkins", kände till i sin hemstad Salt Lake City.)

När jag hade gått av tunnelbanan vid T-centralen, och gick genom den där gången som förbinder tunnelbanan med pendeltågen, såg jag en sån där ung och ganska trendig tjej som stod och sålde "Vakttornet" och "Vakna". Jag sneglade suget på dessa tidskrifter, efter som jag aldrig har läst dem i pappersupplaga utan endast i Internettappning, men jag vågade inte riktigt gå fram och fråga vad de kostade. Dessutom hade jag nästan inga pengar i plånboken, så det "blev inget". Jag gick vidare mot pendeltågen.

En stund senare när jag skulle lämna den läkarmottagning där jag idag fick min tredje och sista vaccinationsinjektion mot en mycket farlig virussjuksom, upptäckte jag till min stora förvåning att överst i högen för "återvinningspapper" låg två nummer av tidigare nämnda tidskrifter! Ett märkligt sammanträffande... Eller?! Jag kände mig manad att plocka upp dessa och lägga dem i min väska. Nu sitter jag här med ett nummer av "Vakttornet" och ett av "Vakna" och undrar om det var Jehova, eller något av hans sändebud, som ville mig "något" månne?

Vad betyder detta? Är det möjligtvis så att turen har kommit till mig nu? Betyder det att jag ska bli ett "vittne"? Är jag kallad? Betyder det att jag måste förändra mitt liv och min inställning till saker och ting om jag blir ett "vittne"?

1 kommentar:

Blattealibit sa...

Det här är definitivt ett tecken. Du kan komma att förändra ditt liv i stora drag, en del saker måste du nu helt enkelt lämna bakom dig. Men misströsta inte det är nämligen helt okej och i enlighet med Jehovas vilja att använda smink och tillhöra en sk. subkultur, till exempel indiepopen eller reggaekulturen.