måndag 27 augusti 2007

Hur pass Bellman är Bellmanstafetten?


Folk pratar om Bellman - men fattar de någonting? Jag såg inte den där tv-serien, bara några klipp på YouTube, men det såg inte tillfredsställande ut. Snart kommer jag visa vad Bellman verkligen går ut på (-07). Men det blir nog sommar igen innan jag får ändan ur vagnen för nog ska det vara sol när Bellman är inblandad? Och jag tänker inte nöja mig med mindre än att jag är extremt väl förberedd! Jag tänker engagera fingertoppskänsliga människor, ha maffigt ljud och ha förberett mig med en rejäl dos Bellmaniana och processat detta i Sveriges främsta think-tank - människor med sinne för kraft, service och med en stor och insiktsfull förståelse för tidens anda. Resultatet? Bellman (-08)!

Carl Michael Bellmans ande kommer därmed återkopplas till denna stad.

Jag kommer göra detta och inget kommer längre vara sig likt!

Inga kommentarer: