måndag 21 maj 2007

Jag blev kär i en fånge

I och med att jag arbetade som fångvaktare på en kriminalvårdsanstalt för ett par år sedan, kom jag i kontakt med många interner. De flesta var, kanske tvärtemot vad många tror, jättetrevliga och charmiga killar och jag fick en hel del flörtar med dem. Det var dock framför allt en kille som jag föll för. Till en början försökte jag låtsas som ingenting men efter ett tag kunde jag inte längre "hålla tillbaka" så jag försökte förföra honom under ett tillfälle då jag befann mig i hans cell. Eftersom han var ett par år yngre än jag och dessutom hade en del dåliga erfarenheter i "bagaget" försökte jag få honom att förstå att han skulle kunna få ett bra liv med mig. Om han var med mig skulle han vara säker. Tyvärr insåg han sitt inte sitt misstag, och jag sa till honom som det var: Nu har jag ställt upp för dig till hundratio procent och inte fått någonting tillbaka! Jag tänker inte finna mig i att bli behandlad såhär! I och med att jag vid detta tillfälle befann mig i en maktposition och kunde handla därefter, var det i slutändan tyvärr han som drog det kortaste strået.

Inga kommentarer: