tisdag 23 januari 2007

Kan man bli elektrisk?

Hej!
Jag undrar om man kan bli elektrisk/statisk? Den senaste tiden har jag upplevt att jag själv har gett andra människor (mycket svaga) elektriska stötar jätteofta. Stötarna kommer oregelbundet och jag kan inte själv framkalla eller tona ner dem. Själv upplever jag inte dessa stötar som något direkt problem, tvärtom blir jag fascinerad och stolt över min förmåga, men jag har märkt att människor i min omgivning börjat undvika kroppskontakt med mig. Det är inte så kul för mina patienter (jag arbetar inom vården) då fysisk intimitet är ofta förekommande inom vården. Vad beror "stötarna" på? Finns det något jag kan göra för att undvika att bli så "statisk"?
Hälsningar/ E. Brick

1 kommentar:

Nils Hedberg sa...

Elektriska dam, se upp!!!
I varje kropp. I varje kärl. I varje cell finns den energi som vi kallar elektrisitet. När den kommunikation, som ständigt pågår mellan kroppens olika delar störs, ändras våra öden...signalerna skickas med "elektrisitet"...Störs dessa "elektriska"signaler, då kan signalerna komma till fel mottagare, byta kärl, byta kropp. För att skydda sig från elektronflykt bör du: Använda skor med tjock sula av gummi.
Torka händerna noga efter du tvättat dem.
Gå aldrig mot tågets färdriktning när du åker tunnelbana. Mvh Gunnar Rechlin.