tisdag 3 november 2009

Intervju med Fanny om min nya tjej!

Fanny berättade en sak som var minst sagt glädjande! Innan året är slut, kommer jag träffa en tjej på Berns. Jag kommer inte bli jättekär, men jag kommer vara ganska kär! Jag bär på en hel del "skräp" i bagaget som jag inte sorterat ut riktigt, och det här kommer påverka vårt förhållande. Vi kanske inte kommer vara ihop så länge, men ett tag kommer vi vara det. Det är egentligen upp till mig, för den här tjejen kommer vara kär i mig, och det blir jag som bestämmer när vi går vidare i livet. Den här tjejen kommer inte ha något emot detta när det väl sker, utan det kommer falla sig ganska naturligt att vi gör slut då, när det väl sker.

Hallå där! Det här var trevliga nyheter! Berätta lite om hur min tjej ser ut.

Din tjej är snygg! Hon är ganska lång, har rakt, blont hår, hy med härlig lyster och vackert rundade äppelkinder (höga kindben) som du brukar klämma lite på när du börjar tvivla. Då ler hon lite mot dig och du ler tillbaka. Du tvivlar inte längre utan gillar verkligen henne. Ahh, min tjej! tänker du då.

Men vadå, hur är hon då? Gillar jag allting med henne?
Såhär är det: Den här tjejen är duktig! Verkligen en schysst och reko person. Hon är smart och förstår sig på relationer och hur man ska lösa sådana problem. Det här är en tjej med många vänner, en sån som är omtyckt av de flesta. Hon dömer inte folk, utan låter dem vara som de är. Det här kan du tyvärr ibland få komplex för, och då "går du in i dig själv". Du blir ledsen och irriterad.

Vad jobbar hon med?

Hon har varit modell. Nu har hon gått upp lite i vikt, men är fortfarande väldigt snygg och lite smalare än genomsnittet. Hon jobbar lite som stylist och är snart klar med sin examen i statsvetenskap. Du, jag vill berätta mer om hur hon ser ut!

Ok.
Hon har mycket halsband och lite lätt korallfärgat nagellack. Du tycker att det är fint, det märks att hon tar hand om sig själv. Hennes kläder luktar gott också, ibland persika och ibland äpple. När du är irriterad eller ledsen tycker du att henner kläder luktar kvalmigt och äckligt men sen, när du har nypt henne i kinderna tycker du att dom luktar gott igen. Då känner du att du är kär i den här tjejen.

Vi kommer göra slut sen säger du?
Mmm, när tiden är inne kommer du göra slut med henne. Det här är något som du kommer känna är oundvikligt, men tveka inte att agera ut din kärlek trots att du vet att det ska ta slut! Och ångra inte att du gick in i det här trots att det var ofullständigt på många sätt! Hon kommer känna samma som du när ni inte är ihop längre. Du är inte hennes stora kärlek. När ni gör slut kommer hon inte vara ledsen särskilt länge.

Vad tycker du om henne egentligen?
Jag tycker det är kul att du ska träffa en tjej. Fast jag kommer inte så jättebra överens med henne. Oftast klaffar vi inte så bra, men när vi druckit så kan vi ibland ha jätteroligt. Jag försöker verkligen komma överens med henne. Och jag vill verkligen att du ska känna att jag stödjer dig helhjärtat i det här med din nya tjej! Lycka till nu!

Ungefär såhär kommer nya tjejen se ut, enligt Fanny.

9 kommentarer:

stödjande semifiktiv syster sa...

Jättekul med kommande kärlek! Även om hon verkar lite jobbigt bra att ha att göra med för dem som inte får nypa henne i kinderna när irritationen kommer på. Men, du brukar gilla bra tjejer, så hon är säkert toppen! Hej Kärlek!

Tidningen Magneten sa...

Hon verkar ju vara minst sagt begåvad socialt så jag tror det kommer lösa sig även utan kindnypning för er! Tack

Ninni sa...

Grattis i förskott!
En okomplicerad partner tror jag på.
Men hon bör inte vara under 24.
Varför ålder känns relevant är bara en magkänsla.

Lovisa K sa...

Vilken snygg tjej! Grattis!

Fanny på Magnetenbloggen sa...

Nej Ninni, du har så rätt! Men du kan andas ut, Elis nya tjej kommer nämligen vara mellan 26-28 år.

orolig bubba sa...

Oj! Vet inte vad jag ska tycka.. OK lite kul kanske men jag gillar att vara "kompisgängets" tjej.
Kommer det här bli en konkurrent för mig?

Tidningen Magneten sa...

Tack allihop!

Ja, jag har också känslan av att hon är 26-28 år den här tjejen även om hon som är på bilden ser lite yngre ut.

Tidningen Magneten sa...

Alltså Bubbe den här tjejen är ett socialt geni, hon är en mästare på att bekräfta folk utan att förminska sig själv. Har jag förstått det som.

Du behöver nog inte bli orolig!

Ninni sa...

"[...] hon är en mästare på att bekräfta folk utan att förminska sig själv."

Ok, nu börjar det bli en konkurrent hära. Ty min livsuppgift är att bekräfta mänskligheten och le med ögonen.