onsdag 30 september 2009

Tutankamon på Nudie Jeans 29/9 2009

Igår var vi på Tutankamon på Nudie Jeans CCTV. Ojojoj, fingrarna svämmar över av att jag vill skriva många saker, jag kanske ska göra en lista?

1. Vilken SMART PR herr Nudie Jeans pr-man gör.

2. Nästa gång jag köper (dvs inte ärver) ett par jeans kommer jag KÖPA Nudie Jeans. Vet ni varför? Jo, för de är otroligt slitstarka och är dessutom, enligt utsago, "rent" producerade, om än lite dyrare än vanligt. Med små medel lyckas Nudie Jeans berätta historien om sig själva, och sticka ut bland andra jeansföretag! Nu när jag skriver om det här om PR och jeans så kommer jag också att tänka på NoKo Jeans, ett intresseväckande projekt. Jag råkar dessutom veta att en del av NoKo-jeansgänget läser på den här bloggen ibland. Jag bjöd in en av dem till att göra en gästblogg här. Han tackade ja, men gästbloggen kommer inte! (Jag misstänker att han har mycket att göra men titeln på bloggposten var mycket lovande och jag hoppas att jag en dag får läsa denna gästblogg).

3. I alla fall, jag och andra halvan av Magneten gick till Nudie Jeans för att se Tutankamon live. Tidigare på dagen frågade jag en annan kompis om han ville följa med på Tutankamon. Den här kompisen är rätt ordentligt kräsen och gillar inte den svenska musikscenen så mycket. Han sade "Jag är inte så sugen på Tutankamon, jag tycker de är keffa, men vi kan gå tillsammans , det kan bli skoj!". Han fick hursomhelst förhinder, men denna starka skepsis gjorde att jag steg in på Nudie Jeans med en ganska avmätt attityd. Men: Första låten de körde var jättebra tyckte jag! Fin melodikänsla. Låten heter "Starting to appreciate" och finns att lyssna på på Tutankamons Myspace. Både jag och mitt sällskap tyckte dock att det var ganska jobbig stämning på scen och i publiken. Vi stod ganska nära bandet, och det här med band är ju ganska jobbigt och plågsamt alltså. :-(

4. Jag kanske led av en s k spotlighteffekt, men det kändes också som att bandet såg att vi stod och hånlog (även om vi inte direkt hånlog). Jag kände mig lite som en oartig gäst och som att jag bidrog till att göra den här miljön vi lever i till en lite sämre plats. Det uppstod alltså en riktigt ordentlig 'Tutankamonstämning' i jeansbutiken igår.

5. Jag är ganska upptagen med att göra saker och har med hänvisning till det skjutit på en annan bloggpost som jag och Karaoketoken kom på, Berättelsen om Gnolen men nu tog jag mig tid att skriva den här andra posten, utan att ta mig tid till "Gnolen".

1 kommentar:

bubba sa...

Jag ogillar inte nudie men på senaste tiden ploppar det upp nudiespöken i min tillvaro.

Ok OBS!!
http://svtplay.se/v/1686229/plus/del_2_av_15?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1703506/sb,p102797,1,f,-1

Köp inte dom giftiga. Men jag tror att de ska börja förpackas i plastpåse och på så sätt undvika farliga gifter. Så det kanske är lugnt.

Citat Emma Lindblad:
"... Företaget har som filosofi att jeansen som företaget tillverkar inte enbart skall ses som klädesplagg utan med tiden formas efter och bli en del av bäraren. Till exempel rekommenderas det att vänta minst sex månader innan första tvätt, allt för att jeansen skall uppnå sin fulla potential."

Hon skriver även hur Nudie påvisar sin popularitet när de gaggar om att folk "vill vara medvetna" men att majoriteten av nudiejeansinnehavarna valt sina jeans rent slumpmässigt och inte bryr sig om schysst tillverkning.

Tycker numer att nudie känns lite keffa som vill placera alla sina kunder i ett livsstilsfack... Men om jag skulle hitta ett par fräscha jeans därifrån skulle jag nog ändå köpa dem!