tisdag 4 augusti 2009

Coche amarillo/Den snygga, gula bilen


-¿Donde van con este coche? ¿Este coche amarillo?
-¡Vamos a Copacabana con el coche amarillo!
Tengo cosas amarillas, bañadores y balones.
Y la cosa mejor, tiene ´l mismo color.
¡Amarillo el sol! Ay, ay, ay, ay.
Yo también. Yo también.

Alma amarilla, alma amarilla...
Alma amarilla, alma amarilla...

-------------------------------------------------------------------

-Var ska du med den här bilen? Den här snygga, gula bilen?
-Vi ska till Copacabana, med den snygga gula bilen.
Jag har massa gula saker, både dräkter och ballonger
Och det bästa av allt. Ja, det bästa utav allt.
Är att solen är gul! Ay, ay, ay, ay.
Jag är gul. Jag är gul.

Gul är dräkten, gul är ballongen, min bil är gul
Gul är dräkten, gul är ballongen, min bil är gul


Melodi: Deirdres samba (Quem te viu, quem te vê)




2 kommentarer:

Tidningen Magneten sa...

Ok, spanskan är kanske inte "infödd" direkt men jävlar det svänger ju! Smaka på orden, gudars vilket sensuellt språk. Mmm.

bubba sa...

Min brorson, Bubbe, älskar "Bilar". Dock inte den där gula bilen utan mer bärgaren. När han är ledsen brukar jag ropa "bärgarn!" och då blir han glad. Gullebubbe!