lördag 18 juli 2009

Jacobs Aroma

I Montenegro köpte jag kaffe till mig själv. Kaffet på Balkan är ofta turkiskt kaffe, och även om jag inte har något emot turkiskt kaffe så kände jag att när jag själv får välja, när jag själv kokar mitt kaffe, ja då föredrar jag snabbkaffe. Om man inte vill köpa Nestle så heter märket Jacobs. Jag valde 'Jacobs Aroma' Jag har en vän med en mycket annorlunda esprit som heter Jacob, och namnet kändes som en påminnelse om den underliga stämning som ofta finns runt min Jacob.

Igår morse kom jag till Kosovo, jag tog mig till Pristina och tog in på ett 'Guest House' i Velania. Velania är någon form av övre medelklass-förort/stadsdel i vardande, ligger uppe på en kulle ganska nära, men ändå en bit ifrån centrum. Jag öppnade min kaffeburk och drack en tre koppar kaffe. Imorse när jag gick upp stod min kaffeburk på bordet. Själv hade jag druckit tre koppar, sen ställt in den i skåpet. Nu var hälften av min Jacobs borta! Jag tyckte det här var lite väl fräckt av mina medgäster.

Vill ni ha Jacobs får ni köpa ert eget!

Inga kommentarer: