tisdag 30 juni 2009

Min webbaserade sommarkurs!

För att kunna finansiera sommarens nöjen utan att för den sakens skull behöva arbeta, har jag i sommar "hoppat på" en sommarkurs och har därmed rätt till bidrag + lån från CSN. Kursen ges på Mittuniversitetet och heter "Populärkultur och sociologi". Obs! Det är en distanskurs.

Vi har en webbportal där kommunikationen sker, såväl mellan studenter och lärare som studenter sinsemellan. Här diskuteras lite allt möjligt, mycket är kopplat till kursen men annat är känns ganska frikopplat.

Vidare har några av studenterna tagit den här webbkommunikationen ett steg längre och använder portalen som ett slags raffinerad nätdejtingsida. (Jag måste erkänna att den här tanken tidigare har slagit mig men utan att jag för den sakens skull har gjort slag i saken.)

Här är ett exempel på den här raffinerade dejtingverksamheten:

Ämne: Sundsvall någon? Ämne: Allmänna diskussioner
Avsändare: Johanna XXXXXXX Datum: den 21 juni 2009 17:25


Hej!
Jag undrar om det finns någon från Sundsvall, som kanske skulle vara intresserad av att träffas någon gång och bolla lite idéer?

Mvh Johanna XXXXXXX

Ämne: Ang: Sundsvall någon? Ämne: Allmänna diskussioner
Avsändare: Peter Datum: den 21 juni 2009 20:48


Sure, det vore väldigt trevligt att träffas över en kaffe eller lunch någon dag och snacka lite sociologi. Jag bor dock inte i Sundsvall stad utan "lite" i förorten så vi får bestämma tid lite i förväg. Jag läser inte detta forum regelbundet (stark ironi) så om du vill träffa mig är det mail (xxxxxxxxx@gmail.com) eller telefon (XXX-XXXXXXX) som gäller.

Mvh Peter

Inga kommentarer: