torsdag 23 april 2009

"Svenne-banan" med Promoe - fet eller keff?



Jag såg videon till Promoes nya låt Svenne-banan i dag. Tidigare har jag hört låten men nu fick jag alltså hela kittet serverat och kan inte annat säga att Promoe är en riktig megamupp. För att citera Tony C: "använder man uttrycket svenne-banan så är man en riktig svenne-banan själv". Grejen är också att den här låten kommer spelas frekvent på alla svenne-ställen och den kommer bli något av ett anthem. Svennarna kommer resonera såhär: kul att den där coola dreads-snubben har gjort en låt om oss. Vi har glimten i ögat så vi tycker inte att det är ett problem att bli placerade i svenne-facket, tvärtom. Vi bjuder på det och kan skratta åt oss själva.

Videon gör också sitt för muppigheten. Promoe tycker sig verkligen ha satt fingret på något här...

Vad tycker ni om Promoes låt, Svenne-banan? Fet eller keff? Se, hör och döm själva. Jag röstar dock för KEFF! Ursäkta Promoe - men du är inte så alternativ längre!

2 kommentarer:

Blattealibit sa...

KEFF tycker jag hela låten och videon är! Varför den är så keff, kan man läsa om på http://blattealibit.blogspot.com/

festamedkillar sa...

jag gillar att dom pratar göteborgskaaa ÄNNA VA GOTT MED PIFFIALLKRYDDA OCH MOOOOS!
det blev jag glad av det tyckte jag var fett.