tisdag 7 april 2009

I mitt kvarter

I dag kom polisen farandes i piketbil och parkerade utanför mitt fönster. De kom dit för att mota bort en man som hade slagit sig ner i bajsparken för att slurpa i sig lite öl eller liknande (det är alkoholförbud i bajsparken). Utan motstånd reste sig mannen och gick sin väg när han fick tillsägelsen av poliserna. Jag följde "dramat" från första parkett (mitt fönster).

Andra saker som är på gång i kvarteret: jag letar efter den butik, i närheten av min bostad, som har det bästa utbudet av plockgodis. I flera veckors tid har jag letat efter någon mataffär i närheten som saluför godis från "Godisprinsen" (som är en uppstickande konkurrent till Karamellkungen och som kör en ganska rolig renomésnyltning, vilket har lett till ett "godiskrig" mellan de två varumärkena). Mitt sökande efter Godisprinsen har dock hittills varit resultatlöst. Alla mataffärer i mitt område kör fortfarande med Karamellkungen - trots att Godisprinsens godis är mycket bättre!

Jag har också testat godis från olika videobutiker. Video Town har ganska bra plockgodis (färskt, stort utbud och helt okej pris) men Filmkedjan var däremot ett riktigt bottennapp (de rosa och vita "svamparna" var så gamla och hårda att det knaprade ljudligt när man tuggade på dem).

Nu tror jag mig dock ha hittat en bra butik i godissammanhang - videobutiken No1. Än så länge har jag bara gått förbi och spanat in sortimentet utifrån, i den mån det har varit möjligt. Men jag måste tillstå att det såg lovande ut! När plockgodissuget faller på nästa gång är det alltså till No1 jag går.

Låt mig återkomma med ett omdöme.

4 kommentarer:

Blattealibit sa...

Haha, den där godisprinsen verkar vara en riktig luring alltså! Med "tronföljaren" i loggan och allt..

Puppe sa...

Inte för att göra er besvikna, men jag har för mig att Karamellkungen har köpt upp Godisprinsen. Ica på Folkungagatan har förresten Premiumgodis som är rätt premium.

Tidningen Magneten sa...

Jo men det har du rätt i Puppe. Godisprinsen har blivit uppköpt av Karamellkungen - godiskriget är därmed över. Men det är ändå ingen butik som säljer godis från Godisprinsen!

Men det här Premiumgodis känns ju sådär alltså. Eller? 17:90 kr/hg typ. MBO betala det alltså.

Ebba sa...

Men du bor ju typ två kvarter från godislandet! Dom har ju allt och det är FÄRSKT, något som många godisavdelningar inte kan skryta med direkt.

Har inte Willys godisprinsen? Eller råttkonsum på östgötagatan.