fredag 3 april 2009

Ett viktigt budskap från det undermedvetna

Jag har en regelbundet återkommande dröm. Den här drömmen började förekomma för ett år sedan uppskattningsvis, och sen dess har den dykt upp någon gång varannan vecka ungefär. Det som gör drömmen så märklig är att den bygger mer på en känsla än ett riktigt händelseförlopp. Drömmen är också jättekort.

Det hela går ut på att jag är jättemjuk i ryggen och gör en sån där superavancerad akrobatisk övning då man ligger på mage och sen böjer ryggen så mycket att fötterna hamnar vid huvet. Det är lite svårt att förklara, men det är en klassisk "ormmänniska"-pose. I drömmen ligger jag där i den där konstiga posen en stund och har fötterna på varsin sida om huvet. Jag tycker då att det känns helt fantastiskt, men ändå helt naturligt och självklart, att jag klarar av att ligga sådär.

Det konstiga är att jag i mitt vakna liv aldrig har känt mig speciellt sugen på att bli en "ormmänniska". Men varför är det då en så stor grej i drömmen? För det är ju helt uppenbart att den här drömmen inte är någon vanlig dussindröm utan att den verkligen betyder någonting. Jag har alltså ett viktigt budskap från mig själv till mig själv. Frågan är bara vad? Vad är det jag försöker förmedla? Och varför kör jag med ett så svåravkodat budskap?

Inga kommentarer: