torsdag 30 april 2009

Är Magnus Härenstam ett borgarsvin?

Jag har av en slump följt det här programmet "Vem tror du att du är?" på svt. Programmet går ut på att en känd person får släktforska och kartlägga sin härkomst. För någon vecka sedan var det Magnus Härenstam som fick släktforska, och man fick därmed komma honom närmre. Magnus Härenstam gjorde för något år sedan ett sommarprat på P1. Jag tror han pratade om sin otrohet (jag har för mig att han har ett okänt, oäkta barn) och det var ett hemskt program. Magnus Härenstam verkar ha som strategi att vara gullig och charmig mot alla, och i bland går det inte att upprätthålla den sidan (till exempel när man pratar om sin otrohet). Det var jättedeppigt!

I släktforskningsprogrammet ville Magnus Härenstam kontrollera en gammal familjehistoria om att han var besläktad med den adliga familjen Von Porat. Han ville verkligen att detta skulle stämma, en drivkraft som verkade extremt "borgerlig".

Fan jag skulle lägga ut tesen längre, men nu måste jag dra och handla flyttkartonger och Valborgsskumpa (jag flyttar ifrån Aspudden på lördag och firar Valborg ikväll, bland annat med Flamingo i Skärmarbrink).


I alla fall så är Magnus Härenstam ett typexempel på en person som ger ett så "trevligt" intryck att ganska normala kontraster gör att han ser helt skenhelig ut. Förstår ni, enligt samma logik så kan de extremt tjuriga personerna som då och då genom kontrast spricker upp i ett rejält leende bli extra lyxiga, bara för att man förväntar sig så lite av dem.

Så nu till frågan som kan tyckas lösryckt (men absolut inte är det!) Är Magnus Härenstam ett borgarsvin?

Eller är han bara mänsklig.

Vad tycker du?

2 kommentarer:

bubba sa...

Det finns ju en blogggalning som heter (eller det råder delade meningar om det) von Porat... Jag skulle inte vilja vara släkt med henne... Eller så skulle jag det men hon är lite läskig. http://annawintour.blogg.se/

Anonym sa...

htil ffjsr [URL=http://www.bigtits234.com]Huge Boobs[/URL] vhourv a ah w ahk