lördag 7 mars 2009

Victoria - min nya Hugh Grant!

Jag har alltid haft en fäbless för Hugh Grant och de rullar han är med i. Jag tror att det har att göra med att han alltid är så nervös, och att man inte vet om det ska "gå vägen" eller inte för att han hela tiden kan riskera att schabbla bort det!

Jag är inte världens största monarkiförespråkare, men jag stör mig inte så mycket heller på denna ingrediens i vårt statsskick. Så länge de inte utövar ett dåligt inflytande i stil med förut under 1900-talet så är jag ganska nöjd med hur det ser ut på just den här fronten. Om det var folkomröstning skulle jag nog rösta bort det förvisso.

Iaf, allt det där åt sidan. Victoria är ju precis som Hugh Grant! Man vet inte om hon ska få ihop det eller inte! När hon lyckas drar man en lättnadens suck. Hon lyckas nästan hela tiden. Och just detta att hon är sympatisk och inbjuder till "hejande" gör att jag liksom ser fram emot den dag hon blir drottning, det ska bli kul, tror hon blir rätt bra!

Jag ser också fram emot Daniel Westlings utveckling, han är liksom helt stel och forcerad och samtidigt positiv. Rolig kombination!

Jag ser när jag skriver att jag inte riktigt betraktar dem som individer med känsloliv.

Många aspekter i det här!

Vad tycker du? Kungahuset - fett eller kefft?

1 kommentar:

Tidningen Magneten sa...

Sett på facebook! :-o (gammal klasskamrat - hon är gullig men har väldigt märkliga åsikter, tydligen! Det är hon som är A-L H G)

A-L H G at 12:48pm March 6
Intressant att det var en (fd?) republikan som skrivit den. Han skrivier eg det som jag har sagt hela tiden; om vi nu ska leka monarki så ska det vara monarki på riktigt, och det är inte direkt förenligt med moderna regler iom att det (monarki) är något väldigt gammaldags och förhållandevis förlegat i sig.

Däremot är detta så svårt att kombinera med nutiden; för jag är inte för tvångsgifte - hon måste kunna få välja vem hon ska gifta sig med, allt annat vore barockt. Men då får hon väl ta och avsäga sig tronen isf!

This is the beginning of the end of the Swedish monarchy... :-(


J P at 2:01pm March 6
Du förespråkar envälde med en upplyst despot vid makten? ;)


A-L H G at 5:57pm March 6
Haha!
Nej monarki är väl mysigt... men ja som det ser ut nu, så... uäh.