torsdag 19 mars 2009

Jag såg Hoa-Hoa Dahlgren

Så har det äntligen skett. Jag har sett Hoa-Hoa Dahlgren i "parken" utanför mitt fönster. Stina har länge varit på mig angående det här:

"När du har flyttat in mitt i smeten kommer du att kunna se Hoa-Hoa Dahlgren genom fönstret. Han är i bajsparken flera gånger om dagen med sin hund! Han har sålt sin restaurang så nu är han där hela tiden och han ska också möta våren med sin hund, det har han berättat. Hoa-Hoa har alltid med sig olika hundleksaker i en systemetkasse. Hans lurviga hund (som från början var hans dotters) älskar att fånga hundleksaker men den tycker inte så mycket om pinnar. Häromdagen hade han en plasthaj med sig och hans hund blev helt tokig. Hoa-Hoa tycker mycket om Puck och när han träffar henne blir han jätteglad och säger 'tjena gumman, tjena gumman!' Hoa-Hoa har alltid på sig samma grå mjukiskläder och ett tyngdlyftarbälte runt magen. Men trots att han alltid har på sig samma kläder så luktar han inte konstigt, han verkar ta hand om sig."

Det bästa av allt är att jag och Stina har samma utsikt (det diffar endast ett par meter). När jag fick syn på Hoa-Hoa i parken var jag först lite osäker på huruvida det verkligen var han. Ett kort telefonsamtal senare var det dock bekräftat.

Hej Hoa-Hoa!

2 kommentarer:

Stina sa...

"Gummsan", säger han! inte "Gumman"!

Tidningen Magneten sa...

Såklart han säger så! Sorry.