måndag 23 februari 2009

V 9: sportlov

Eftersom jag är ledig från skolan den här veckan (det är sportlov) går jag till Gallerix. Egentligen vet jag inte riktigt vad det är jag är ute efter, men jag brukar alltid gå till Gallerix när jag har lov.

Efter att ha tittat på gratulationskorten (det finns många roliga men jag har inte så mycket pengar och känner heller inte någon som jag planerar att gratulera inom den närmast kommande tiden) går jag bort till ramarna. Det finns ganska många olika ramar att välja mellan. För min del blir det blir det bara en enkel ”klipsram” (som egentligen inte är någon regelrätt ram utan bara en glasskiva som man ”klipsar” ihop med en tunn spånskiva. Däremellan lägger man sedan in en teckning eller ett foto).

Jag tvekar mellan A4 och A5. Till slut blir det ändå A5, för den är lite billigare och jag får lite pengar över till godis. I den här ramen är det en ganska fin bild på Spindelmannen men eftersom jag är en riktig pysseltok tänker jag göra en egen bild. Jag brukar samla på mig en hel del saker på loven: biobiljetter, godispapper och roliga bilder från tidningar. Sen gör jag som ett collage av alltihopa (plus att jag brukar rita lite också) och sätter in i ramen.

Obs! Ett kul sportlovstips!

3 kommentarer:

Ebba sa...

Jag fick ångest nu.

Anonym sa...

Har medeltidsmuseet öppnat?

Anonym sa...

Kul att höra att du kikar förbi Gallerix-butiken på lovet...:) Alltid lika roligt för oss som står på andra sidan... /Gallerixare