fredag 9 januari 2009

Lägenhetssnack

I dag, på yogan, pratade jag med en person som visade sig bo i dragspelshuset vid Västerbroplan.
- Samma hus som Robert Wells? frågade jag (och fick därmed chansen att briljera med nyförvärvad vetskap. Jag fick nämligen av en slump reda på det här så sent som förra veckan).
- Ja, exakt! svarade hon (imponerad över min allmänbildning). Fast han har flyttat nu men har kvar sin studio där. Jag såg honom häromdagen med sin familj. Det känns kul att bo/ha bott i samma hus som en halvkändis. Det var därför jag flyttade dit. Bor du i samma hus som någon halvkändis? fortsatte hon.
- Nja, svarade jag. Inte i samma hus, men däremot hyr jag min lägenhet av en halvkändis. En spontan konstnärssjäl. Men han vill eventuellt ha tillbaka sin lägenhet nu.

Så, alla goa' och glada skitar där ute! Tveka inte - hör av er om ni har en lägenhet till övers!!!

tidningenmagneten@gmail.com

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är antagligen helt på riktigt, och jag ska betona att hon är vad jag skulle kalla en toppenhyresgäst, hon HAR katt, men röker inte och håller lägenheten i god ordning. Maila, vettja!

Blattealibit sa...

Vvet att jag har tjata om det förut men kan du inte flytta till hotellhemmet, please? Det bor mest fruitcakes här (obs!! helt harmlösa)och jag längtar efter vettigt sällskap..
Tfn 508 40 538, och "bostadskonsulenterna" träffas säkrast måndag-torsdag kl. 10.00-11.00

Anonym sa...

MISSA INTE CHANSEN ATT SE EN AV DE ABSOLUT SÄMSTA SVENSKA FILMER GENOM TIDERNA!!! - PENSIONAT OSKAR. Inte ens om du lägger ihop ALLA Åsa-Nisse-filmerna blir det sämre än såhär. Pretentiöst, patetiskt och krystat, dvs Jonas Gardell i ett nötskal. Filmens uselhet överträffas inte ens av "Sprängaren", andra Colin Nutley eller Richard Hobert-rullar. Vid den internationella marknadsföringen några år senare ville man använda namnet "Clueless" (mycket passande), men det var redan upptaget. Vill ni se obefintlig regi, uselt manus och skådespelare som inte har en aning, så har ni kommit rätt!