torsdag 4 december 2008

Tjejer med två tofsar

Jag vet att man ska försöka fokusera på det positiva här i livet. Att man kanske inte borde ödsla den energi man har på sådant som inte gynnar en själv, men nu är det som det är och jag ska lägga korten på bordet. Det finns en grej som jag får kalla kårar av: vuxna tjejer med håret i två tofsar. Jag kanske låter som en snobb (och kanske är jag också det) men är man över tio år så bör man verkligen inte ha den här frisyren! Det finns ju dessutom så många andra frisyrer att välja mellan så jag kan verkligen inte förstå varför man frivilligt väljer att se ut som en mupp. Det har väl också att göra med att man vill markera något slags "tjejighet" = inte min "bag".

Jag vet att jag knappast är ensam om att ha den här ståndpunkten och det vore därför intressant att få höra vad ni tycker om det här! Vuxna "tjejer" med två tofsar - fett eller kefft?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg en söt, kurvig indiebrud med två tofsar en gång - hon var sexig. Fett!

Anonym sa...

mega mega keff tycker jag 100 procent ingen tveken

Blattealibit sa...

Kefft alltså, ingen tvekan här heller.

Anonym sa...

Den enda gången jag har känt tillit till en tjej med två tofsar var i den mest utsatta situationen jag någonsin varit i – när jag födde barn – och den enda lediga systern var någon slags wannabe-australien-äventyrerska med ovan nämda frisyr och skinnsnören runt handlederna.

Tidningen Magneten sa...

vilken oproffsig sjuksyrra! tycker jag i alla fall, men det låter ju som att det gick bra i alla fall med förlossningen. härligt med tillit.

Anonym sa...

Det skulle kanske inte vara så kefft om det inte gjorde att tjejerna med två tofsar såg ut som totala idioter. Verkligen no brains frisyr. För jag tänker att två tofsar bara som en idé låter ju inte direkt helt sjukt. Om man aldrig skulle ha sett det förut skulle man ju tänka: "Ja, varför inte. Intressant med två tofsar istället för bara en."

Anonym sa...

Kefft! Jag tycker att Britney-tofsar är mer okej än äventyrstofsarna som anonym nämnde tidigare. Det känns också jätteskrämmande.
Det är väl nåt med de olivgröna byxorna eller korta rutiga kjolarna som får brudarna att tänka två tofs.

Anonym sa...

Vad är skillnaden mellan äventyrs- och Britneytofsar? Jag lyckas inte riktigt visualisera äventyrsstilen - men det låter fantastiskt! Finns det bilder någonstans att tillgå?

Anonym sa...

något som ger mig rysningar, bara att tänka på det, är om den som har tofsarna även har vanan att sticka ut tungspetsen mellan tänderna som en del i något sorts leende..."jag är söt och busig och ger dig en kramis om du inte säger nej"...

Anonym sa...

Äventyrstofsinspiration.

http://mclus.org/wp-content/uploads/2008/06/july-1.jpg

http://news.duke.edu/2008/08/images/maria.jpg

http://www.david-noble.net/NZ/Jan04/images/IMGP1329.jpg

http://www.david-noble.net/NZ/Jan04/images/IMGP1447.jpg

Anonym sa...

Signaturen anden har beskrivit något av det läskigaste som erbjuds! Väldigt tänkvärt och på samma gång inte alls behagligt att tänka på. Om jag träffade en tjej på stan som gjorde allt det där skulle jag sexvägra med henne på en gång!

Anonym sa...

det är jättesnyggt med två tofsar!

Emelie sa...

två tofsar är hett! du är keff