tisdag 2 december 2008

En konstig morgon - fick jag i mig "syra" månne?

I dag, när jag satt och såsade på bussen på väg till skolan, såg jag någonting som jag aldrig tidigare sett. Någonstans mellan Allévägen och Nyckelby stod en frodig älg inne i en hästhage. Älgen måste på eget bevåg ha klivit in i hästhagen, som alltså var "tömd" på hästar. Jag har aldrig förut sett en älg i "det fria" så det kändes ganska speciellt och lite overkligt.

Väl framme i skolan sedan hade läraren redan satt igång med sin lektion. Döm om min förbryllning när jag upptäckte powerpointpresentationen som var igång. Frågor som: "Var har du din identitet - i det du gör eller det du är?", "Hur gammal är du i känslan?" och "Var i kroppen känns det?" avlöste varandra mot en bakgrund föreställande en blå himmel med några fluffiga molntussar. Det visade sig att vi skulle ha en kurs i "personlig utveckling". Det kändes som att jag av misstag hade hamnat på det där livscoachinstitutet HumaNova ("bli den du är").

Allt kändes mycket surrealistiskt och jag undrade i mitt stilla sinne om jag möjligtvis hade råkat få i mig lite "syra" någonstans på färden.

Inga kommentarer: