torsdag 6 november 2008

John McCain

Såhär dagarna efter valet måste jag erkänna en sak, handen på hjärtat så är jag faktiskt lättad över att jag inte blev vald till president i USA, mitt hemland. Betänk det här, försök er sätta er in i min situation: Jag är 72 år gammal. Det är sju år äldre än vanlig pensionsålder i ert land. När den här mandatperioden går mot sitt slut kommer jag att vara 76 år gammal - fyra år från 80.

Vad gäller mina fem "sinnen" så har de alla börjat gå ner på 50-70% av sin forna kapacitet. Mitt synfält har blivit begränsat och likaså min hörsel och hela mitt varseblivningssystem. Mina rörelser har blivit långsammare och likaså min tankeverksamhet. Jag är en person som i alla fall vill inbilla mig att jag trots min ålder kan ta till mig nytt "tänk", men detta tar dock tid.

Så tack hörni - ni som inte la er röst på mig - det hade ju varit vansinne!

Väl mött/
John McCain

Inga kommentarer: