måndag 20 oktober 2008

Middagslur

I dag var jag så pömsig när jag kom hem att jag somnade i tv-soffan. Jag hade haft en tuff dag i plugget och kände därför att det verkligen rockade röv att sussa lite. (Ett illustrerande exempel på kortsiktigt tänk). Jag sov då i en och en halv timme. Det kändes mycket bra tills jag vaknade och insåg att jag hade sovit på tok för länge.

Att jag somnar i tv-soffan är på inget vis ovanligt för mig - tvärtom. Jag tycker som sagt att det ofta rockar röv (kortsiktigt) att sova lite på eftermiddagen. Vad som däremot inte rockar det minsta röv är att en middagslur ofta ställer till det sen när man ska sova "på riktigt".

Tycker ni att det här med middagslur rockar röv eller inte?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är helt med på att det rockar röv kortsiktigt, finns ju inget "rockigare" än att sova dagtid. Men funkar inte alls om man på något sätt vill "passa in" i det "normala samhället"!

Ebba sa...

middagslura bör man, men bara på lördan!