onsdag 13 augusti 2008

Mina look-alikes

Jag har ett problem. Detta problem består i att det finns två stycken personer (kändisar) som jag är lik rent utseendemässigt. (I alla fall anser jag själv det.) Grejen är dock att dessa två personer inte är direkt estetiskt tilltalande - tvärtom. Den ena av dem har verkligen ett tråkigt och alldagligt utseende och den andra kanske är lite snyggare men hon är å andra sidan ganska gammal (55 år gissningsvis). Det är med andra ord inget självsmicker jag ägnar mig åt här. Jag vill dock poängtera att jag med detta inte ämnar att vara "ute med håven".

Mina look-alikes lyder som följer:

1. Kristina Axén-Ohlin. Det är något med kompositionen i ansiktet, de sluttande ögonen, näsan och huvudformen som jag tycker påminner om motsvarande hos mig själv.

2. "Syster Berit" i tv-serien Skärgårdsdoktorn. Här är det mest något med frisyren som är likt.

Inga kommentarer: