tisdag 26 augusti 2008

Görans jacka

Det här är historien om Görans och mitt första regelrätta gräl. Det pågick i två dygn och var ett ganska omvälvande och påfrestande gräl rent mentalt. Ärligt talat trodde jag inte att vi skulle kunna hitta tillbaka till varandra efter detta, vi hade ju bara varit ihopa i drygt en månad då grälet bröt ut...

Det hela satte igång till följd av att jag hade köpt en födelsedagspresent till Göran som han blev allt annat än glad över. Det här var i april månad och knopparna på träden och buskarna hade precis börjat spricka. Hela luften var laddad med en upplyftande erotisk energi och om ett par dagar skulle Göran alltså fylla år. Jag hade uppfattat Göran som en man som njöt av att klä sig väl - dock utan att vara varken märkessnobb eller trendnisse (sådana har jag ofta svårt för).

Jag ansträngde mig verkligen för att försöka hitta något fint till Göran i Malmös butiker. Jag ville verkligen göra honom glad. Jag hade även funderat på olika upplevelsepresenter, men det kändes inte riktigt rätt utan mest tramsigt bara. I och med att vi var inne i ett så pass tidigt stadium av vår relation så ville jag verkligen göra gott ifrån mig. Jag ville hitta den perfekta födelsedagspresenten, men dagarna bara rann iväg utan att jag fick några bra uppslag.

Så plötsligt en dag, när jag var på väg hem från min KBT-terapeut, passerade jag en herrklädesbutik och fick i deras skyltfönster syn på vad som framstod som den perfekta födelsedagspresenten till Göran. Kosta vad den kosta ville - jag skulle bara ha den!

Forts. följer

2 kommentarer:

Blattealibit sa...

Spännande, jag vill läsa fortsättningen! Hittade du månne också något som skulle kunna passa KBT-terapeuten?

Anonym sa...

ja nu är det dags att skriva fortsättningen, inte bara släppa alla spännande trådar. det är psykisk påfrestande...