torsdag 5 juni 2008

Jag blev av med mitt lejonhår

Sedan en tid tillbaka har jag påmint om ett lejon i håret - både till färg och form. Detta var inte något medvetet val utan mer något som bara "blev". Igår såg jag dock en film på Youtube. Det var någon som var på safari i Afrika (tror jag) och som hade filmat när en buffelkalv blev attackerad av några hungriga lejon. Buffelkalven kämpade för sitt liv men lejonen var fler och starkare och släpade ner den späda kalven mot ett vattendrag. I vattnet lurade dock krokodiler som också ville ha denna buffelkalv. En brutal kamp mellan lejonen och krokodilerna uppstod. Lejonen segrade till slut och släpade mödosamt upp kalven igen. Precis när lejonen skulle till att börja äta på kalven hände något häpnadsväckande - som på given signal kom en megastor buffelflock (dit buffelkalven troligen hörde) rusandes i full fart mot lejonen och stångade bort dem. Kalven, som vid det här laget rimligtvis borde ha varit död, reste sig då smått omtöcknad upp och kunde tas emot av sin flock. Detta var verkligen lojalitet!

Hur som helst så kom jag (i och med denna Youtubefilm) på att jag verkligen inte ville se ut som ett jävla lejon i håret längre. Idag slog jag därför slag i saken och besökte min frisörkompis som fixade till det hela. Nu är mitt hår ganska ljust i rötterna och lite blyertsfärgat ner mot rötterna. Jag är ganska nöjd faktiskt. Det var aldrig ett medvetet val att ha lejonfrisyr. Min frisörkompis har dessutom tipsat om en toning som jag kan använda hemma, om jag märker att jag börjar få lejonhår igen.

Det är verkligen skönt att slippa den där lejonfrisyren.

Inga kommentarer: