fredag 2 maj 2008

Napoleonbakelsen

Idag var jag med Pierre och Bubba. Vi åt nachotallrik och spelade M.I.G. (= Mobile Intelligence Games). Det var "stora" M.I.G. som gällde. (Det med många frågor + speciell M.I.G.-tärning.) Duckie var under spelets gång mycket duktig och flitig på att ordna så att tärningarna kom till rätt spelare hela tiden. Bra Duckie!

Pierre kammade hem segern, Bubba kom på andra plats och jag förlorade. Det kändes inte riktigt rättvist eftersom jag frekvent fick mycket svårare frågor plus att de andra hade lite koll på de rätta svaren sedan innan. Hur som helst så handlade en av frågorna om den anrika Napoleonbakelsen . (Jag kommer inte ihåg vem det var som fick frågan och det spelar heller ingen roll.) Då vi sedan tidigare känner till detta bakverk endast vad gäller namn, men alltså inte vad gäller smak eller textur, så blev vi mycket nyfikna på att testa det. Vi bestämde därför att vi imorgon, när jag ska vara med det lilla barnet, ska ta med barnet till Gunnarssons konditori och beställa in varsin smaskig Napoleonbakelse!

Det ska bli otroligt spännande att äntligen få testa Napoleonbakelsen!

Inga kommentarer: