onsdag 30 april 2008

Valborgsmässoafton (-08)

Det har nu gått ett år sedan det var Valborgsmässoafton förra gången. Det var under denna "högtid" som jag kom att lära känna min numera före detta kille, Flamingo. Flamingo och jag träffades för första gången den 25:e och sedan sågs vi igen på Valborgsmässoafton (-07). Detta var på det supermysiga stället "Hemliga trädgården" i Midsommarkransen. Flamingo ställde sig bakom baren och började frikostigt att bjuda mig på både öl och vin. (Hans farbror äger stället.) Det ena ledde till det andra och vi blev ihop.

Mitt och Flamingos förhållande var på många sätt jättehärligt; han var mycket bra på att få mig att känna mig uppskattad och älskad. Han var aldrig sen med att ge mig en komplimang och han sa ofta att jag var söt och duktig på olika saker. Det var också ett jättestort plus att han var djurvän i och med att jag har två katter.

Utan att gå in på detaljer kan jag berätta att Flamingo och jag för en tid sedan gick skilda vägar och det var en psykiskt påfrestande separation. Nu har det dock visat sig att "Hemliga trädgården" även i år kommer att anordna en Valborgsfest. Först ska vi äta grillmiddag hos min kompis Nisses föräldrar men sedan kan det mycket väl hända att vi går till "Hemliga trädgården". Kommer Flamingo att vara där? Det skulle kännas både konstigt och kul att få återförenas med Flamingo.

Inga kommentarer: