torsdag 17 april 2008

Suggerering: "Frånvarande"

Gång på gång dras jag likt ett flygfä mot en flammande eldslåga. Det knastrar till när elden slickar mina sköra förmågor. Det här kommer att bli min undergång, det vet jag. Mitt intellekt säger mig att jag borde fly denna livsfarliga situation, att jag borde värna om livet. Ändå är jag tillbaka vid lågan efter bara en tiondels sekund. Detta är min lott som flygfä.

Som två lealösa fiskar sitter de där i sina fyrkantiga fåtöljer. Trots att jag är ytterst medveten om att deras närvaro i min tv triggar igång en intensiv känslostorm inombords så kan jag inte förmå mig att stänga av eller byta kanal. Claes de Faire och Sigge Eklund är ljuslågan och jag är det lilla destruktiva flygfäet.

Det handlar återigen om mitt hatprogram "Frånvarande" på tv 8. Hur jag än försöker så kan jag verkligen inte förstå finessen med det hela. Vad vill de åstadkomma? Ett nytt "Knesset"? (Alltså det där mysiga programmet som sändes i ZTV på 90-talet.) Och så hon, den där Denise Rudberg. Deppigare skara får man leta efter. Den här bunten är ju helt lost; Claes de Faire som sitter där med sin halvöppna mun och helt desperat försöker komma på något smart att säga; Sigge Eklund, vars energinivå är lägre än en halvt förmultnad döings. Och ändå kan jag inte sluta titta. Jag antar att det är detta som kallas suggerering. Hur blev det såhär?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Love is the answer, and u know that 4 sure. Love is a flower. You gotta let it grow.

Focus is all: Don´t look at the the failures and fakes, you will wrap yourself up in them. That´s why you feel like a moth drawn to the light!

Anonym sa...

Lyssna på John Lennon