fredag 15 februari 2008

Jag gick hem med en tvilling

För ett par år sedan var jag ute på lokal här i Stockholm. Jag inledde där ett samtal med en annan person och snart började det "hetta till" mellan oss. Vi tog därför ett gemensamt beslut om att lämna lokalen för att i stället fortsätta kvällen hemma hos den här personen (som tillfälligt bodde hemma hos sin mamma, själva mamman var dock inte hemma just då). Vi promenerade genom stan och solen gick sakta upp över Nybroviken. Det var mycket vackert.

Väl hemma i den här personens mammas lägenhet, ledde det ena till det andra och vi hamnade snart i säng... På morgonen dagen efter vaknade jag av en fruktansvärd törst och gick upp för att dricka lite vatten. Döm om min förvåning när jag i köket möttes av (vad jag då trodde var) personen som jag just lämnat inne i sängkammaren. Hjälp! Situationen var som tagen ur en dålig film. Jag stammade fram ett "hej" och gick sedan tillbaka in i sängkammaren, där jag såg personen som jag kvällen innan hade gått till sängs med, sovandes i godan ro, omedveten om mitt konfysa tillstånd.

Då gick det upp för mig - jag hade gått hem med en tvilling och de här två tvillingsyskonen var alltså identiska med varandra! Weird. Såhär i efterhand kan jag helt ärligt erkänna att jag har absolut noll koll på vem av dem det egentligen var som jag hamnade i säng med (inte för att det spelar någon större roll, men ändå) och jag vill med detta höja ett varningens finger för att gå hem med en tvilling...

Inga kommentarer: