lördag 5 januari 2008

Får kändisar göra hur som helst?

Kändisen, vars lägenhet jag hyr, har varit här och tagit sin säng. Och "tevebänken" som jag tyckte mycket om. Själva skivan var av något slags solid marmor i mörkgrått och benen var elegant korslagda på ett snillrikt vis. Hela konstruktionen var från mitten av förra seklet. I går meddelade den här kändisen, vars lägenhet jag hyr, att detta skulle ske, alltså att han skulle komma hit och hämta grejer. Eller, egentligen var det då enligt honom endast sängen som skulle härifrån. Men nu, när jag kom hem, upptäckte jag att även bänken som teven förut stod på, var borta. Vad ska teven nu stå på? Golvet? Jag var inte beredd på det här. Det känns konstigt. Tomt, snopet och naket.

Var går egentligen gränsen för vad man får göra bara för att man är en kändis?

Inga kommentarer: