onsdag 21 november 2007

Min lilla tjockis

Jag har en liten tjockis som jag tycker mycket om. Vi hittar på många bus och upptåg ihop. Regniga dagar åker vi buss genom stan och när vi åker över kullerstenarna på torget så skumpar bussen så att min lilla tjockis flyger upp och ner i sätet. Då skrattar vi. Ibland brukar jag också rulla min lilla tjockis fram och tillbaka på gågatan tills tårarna sprutar på min lilla tjockis - det tycker vi båda är görskoj! Min lilla tjockis tycker mycket om honung, bakelser och dadlar så jag brukar ta med min lilla tjockis till Café Liba. Där får min lilla tjockis äta snask tills det sprutar ur öronen. Ibland händer det att min lilla tjockis blir så trött så trött... Då gör jag en mjuk bädd av gul halm och låter min lilla tjockis vila där. Min lilla tjockis gäspar då förnöjsamt och kurar ihop sig till en rund liten boll och sjunker på några sekunder in i djup dvala. Jag brukar då sätta mig på en armlängds avstånd och beundra min lilla trötta tjockis. Det är mycket rofyllt och jag är jätteglad över att ha en liten tjockis hos mig!

Vem är din lilla tjockis?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill vara din lilla tjockis.