tisdag 16 oktober 2007

Efter skilsmässan

Det hade varit mycket tjafs och bråk unde en längre period. Man var less. Till slut en dag kom han hem och la upp korten på bordet: "Jag har träffat en annan". Jag minns att jag blev kall i hela kroppen. Och jävligt förbannad men reagerade med tystnad. Visst - vi hade haft det turbulent, men att han hade träffat en annan, det var bara för mycket för mig att smälta. Hur fan skulle jag hantera det här? Hur som helst skickade vi efter skilsmässopapper och snart flyttade han ihop med sin nya tjej. I och med att vi hade två små killar i bagaget tvingade jag honom till delad vårdnad om dessa, mest för att förstöra mellan honom och "den nya". Jag var svart i sinnet och tänkte att så kul ska de i alla fall inte få ha det - får de ha de där små skrikande vällingnötterna hemma hos sig varannan vecka så blir det i alla fall mindre tid för romantik. Kanske en klen tröst men det funkade för mig.

Inga kommentarer: