onsdag 29 augusti 2007

Hamstergott - gott för alla

Jag tänker på guldhamstern som jag hade när jag var liten, eller i alla fall halvliten (i mellanstadiet). Jag tänker på att vi brukade ge den choklad, men inte vanlig choklad utan något slags chokladsubstitut för gnagare som man kunde köpa i djuraffären. Det såg ut som vanlig cholkad i färgen men hade formen av små tabletter. Jag undrar hur det smakade? Det känns som det var sånt där dåligt fett i som fastnar i gommen men jag tror mig minnas att den här hamstern som jag hade tyckte att det var jättegott. Det är inte alls en dum idé eller ambition - att alla varelser, oavsett ras, kön etc. ska få chansen att äta lite choklad ibland.

1 kommentar:

Unknown sa...

I o m att mina föräldrar bara tillät mig äta lördagsgodis (och knappt ens det) men däremot tillät mig ha hamster brukade jag lura de att köpa just denna hamsterchoklad. Sen åt jag den själv istället för att ge hamstern (som sedemera ligger begravd på Djurgården) Det jag vill berätta är att chokladen faktiskt var helt ok (det fanns både mjölk- och vit) men att den dras med samma problem som billig lösviktschoklad -just det här med det fettiga äcklet som fastnar i gommen. Annars är den toppen!
Vänliga hälsningar Ellen