tisdag 27 mars 2007

Min pojkvän Curry

För ett par år sedan hade jag en pojkvän. Han hette Curry och var världens bästa. Curry och jag gjorde allting tillsammans men så en dag fanns inte Curry längre ibland oss. Min saknad var enorm. Tiden efter hans bortgång var otroligt jobbig och jag klandrade ofta mig själv: Varför får jag leva men inte Curry? Vad hade jag gjort för att förtjäna hans bortgång? Kommer jag någonsin få återse min pojkvän Curry?

Så kom Curry till mig en dag. Han sa: Sök inte ljuset - och du kommer ljuset finna! Currys budskap fick mig att ändra inställning till livet. Jag slutade att sörja honom och började i stället glädja mig för tiden som vi haft tillsammans och jag kände en enorm tacksamhet för alla våra glädjestunder. Curry - hur ska jag någonsin kunna tacka dig?

Inga kommentarer: