torsdag 22 februari 2007

Rättfärdighetens topografi: Del 1



Den revolutionära rösten är extremt stark och kommer fram i orättvisans veckningar i rättfärdighetens topografi. Den är svaret på förnedringen. Den är svaret på det ondas kraft på jorden. Den bärs som av ett åskmuller fram och har en förmåga att ta hela folkmassor i besittning. Dess namn är den revolutionära rösten och den förekommer överallt: Offentligt och privat. På individnivå och i grupper. Som reaktion och som progress.

Den revolutionära rösten är oberoende, godtycklig i förhållande till "åsikter" och politiska partier samt har en förmåga att uppröra allting i ditt känslobo. Dess syfte är dock inte godtyckligt. Rösten vill att du ska resa dig ur totalförnedringen! Den revolutionära rösten kan få dig att röra på dig! Låt dig fyllas av denna märkliga röst och handla gott under dess inflytande - för den kan vara bedräglig!

Med denna röst tas ett skutt till nya områden. Jag ber dig: Utforska nu rättfärdighetens topografi med lugn och säker hand! Återvänd till startpunkten och berätta vad du varit med om. Lyssna på de andras åsikter. Ordna med mötesunderlättare så att ni kan ta emot kritik och lära er extra mycket av varandras erfarenheter. Kom varandra nära.

5 kommentarer:

Anonym sa...

nu var det annan klang i stridluren! basta!

jag tolkar din "posting" som en berättelse om en hur likt en tagg i lejonets tass sanningssägarna sveper över landskapet. så också i "modern" tid med villfarelsen om att det rätta endast kan segra om stridsropen kommer ur den sanna revolutionära strupen och klingar starkt. med fasta stöveltramp ekande mot industrivägg och gathörn går vi tillsammans, och endast tillsammans kan vi angöra friheten. sällan har har Handfallenheten & Förväxlingen av realiteterna haft den bäring de har idag och där vill vi ta avstamp, i det jag förstår magneten rätt. sällan har jag kännt tillförsikt med samma pregnans som nu. lyssna och din röst skall ljuda i mörkret./Patrik

Anonym sa...

jag tycker verkligen om din blog, det är en massa bra info o tankvärda ord och jag skulle aldrig ha upptäckt hur bra obhs brödrostar var utan dig, chiliserien är så grymt snygg! men det här fattar jag inget av! jag kan en del om politik så jag förstår en del men vad är en mötesunderlättare? ingen här på jobbet visste heller, ändå så har vi en massa möten hela tiden (vickar på mediekonsult). tack för en bra blog!

Anonym sa...

Tack själv! Men det är inte min blog! Du har missförstått. Magnetenbloggen drivs av två personer. Inte jag alltså. Och jag förstår inte hur du kan koppla ihop ditt eget privatliv med varken politik eller brödrostar. Som sagt jag tror på ungefär hälften av din talan. DET ÄR INTE MYCKET ATT HURRA FÖR

Anonym sa...

ok. förlåt då. men var inte så taskig. alla är faktiskt inte "intellektuella" och förstår allt direkt!

Tidningen Magneten sa...

Vi tackar för era kommentarer! Om ni undrar något går det mycket bra att skicka ett e-mail till tidningenmagneten@gmail.com